Sunday, March 20, 2016

#4 Piękna i zabójcza - Olga Hepnarova


Urodzona w 1951 w Pradze Olga od dziecka zdradzała symptomy nieprzystosowania społecznego, nie umiała wejść w relacje z rówieśnikami. Ludzi uważała za swoich wrogów. W wieku trzynastu lat próbowała popełnić samobójstwo przedawkowując leki.Została odratowana i skierowana na obserwację na oddział psychiatryczny. Wyszła z niego po roku, skończyła szkołę i imała się różnych zajęć, nigdzie jednak nie potrafiła dłużej zagrzać miejsca.
7 czerwca 1973 przesłała do dwóch czasopism niepokojący list...
Tutaj dwa fragmenty:
"Panie i Panowie, to nie jest zwykły list, to moje oświadczenie. Piszę, ponieważ chcę, aby potraktowano poważnie to, co mam zamiar zrobić. I nie chcę, aby uznano mnie za nienormalną... Mam zamiar ukraść bus i wjechać nim z dużą prędkością w tłum ludzi. Stanie się to gdzieś w Pradze. Tak, zamierzam zabić ludzi. Wiem, że zostanę za ten czyn osądzona i skazana
(...).
Jestem samotniczką. Zniszczonym człowiekiem. Człowiekiem zniszczonym przez ludzi... Mam wybór - zabić siebie lub zabić innych. Postanawiam się zemścić. Byłoby zbyt prosto opuścić ten świat jako nieznany samobójca. Społeczeństwo nie przejęłoby się tym za bardzo. Zatem mój werdykt brzmi: ja, Olga Hepnarová, ofiara bestialstwa, skazuję was na karę śmierci "
Jak powiedziała, tak zrobiła. Wynajętą ciężarówką wjechała w przystanek wypełniony ludźmi. Uśmierciła osiem osób, kilkoro ciężko raniła.
Została zatrzymana niedługo potem. W czasie śledztwa dokładnie przebadano jej przeszłość, wyszło na jaw między innymi to, że Hepnarova próbowała już kiedyś podpalić rodzinny dom z jego mieszkańcami. Na szczęście z miernym skutkiem.
Ostatecznie skazana została na karę śmierci, w chwili wykonania wyroku miała zaledwie 23 lata.


Źródła: https://pl.wikipedia.org/wiki/Olga_Hepnarov%C3%A1
https://www.tvn24.pl/magazyn-tvn24/skrecilam-na-chodnik-przejezdzalam-ludzi-wynik-sprawdzilam-w-lusterku,78,1604
https://en.wikipedia.org/wiki/Olga_Hepnarov%C3%A1

2 comments:

  1. Kurcze, gdyby jej za pierwszym razem nie odratowano to 8 osób by żyło... Hitler podobno jako małe dziecko topił się, ale uratował go katolicki ksiądz :/

    ReplyDelete
  2. Az strach pomyslec ile jeszcze jest takich ludzi doprowadzonych na skraj wytrzymalosci psychicznej przez odrzucenie spoleczne i samotnosc :( Zamiast im pomoc, najlepiej ich skreslic, bo nie pasuja do reszty.

    ReplyDelete